Župa Uznesenja Blažene Djevice Marije
Katedrala Poreč

Župa Uznesenja Blažene Djevice Marije
Katedrala Poreč

Božje Srce je srce Oca

Božje srce, srce je Oca koji ljubi i hoće da njegova djeca žive u dobru i pravednosti i utoliko da žive u punini te da budu sretni. Ono nadilazi naše skučeno poimanje pravednosti, kako bi nas otvorio bezgraničnim obzorima svojega milosrđa – sažetak je kateheze pape Franje, za vrijeme današnje audijencije, na Trgu Svetoga Petra.

Papa se na početku zapitao kako je moguće pomiriti ono što nam Sveto pismo govori o Bogu: da je, s jedne strane savršena pravednost, a s druge, milosrđe! Ova dva svojstva, smatra Papa, jedno drugom proturječe samo prividno, jer upravo je Božje milosrđe ono što istinsku pravednost vodi prema njenu ispunjenju. Ali o kojoj je pravednosti riječ? – upitao se Sveti Otac…

Mislimo li na pravednost zakonskog upravljanja, vidimo da se onaj tko se smatra žrtvom nepravde, obraća sucu tražeći da se izvrši pravda. To je retributivna pravda, izricanje kazne za krivce, po načelu da se svakom treba dati ono što mu se duguje ć kazao je papa Franjo dodavši kako o tome čak govori i Isus u prispodobi o udovici koja je stalno odlazila sucu govoreći: Odbrani me od mog tužitelja (Lk 18,3).

Ipak, taj put ne vodi još do istinske pravednosti, jer zapravo ne pobjeđuje zlo, nego ga samo zaustavlja. Jedino ako se na zlo odgovori dobrom, zlo biva nadvladano. Biblija nam stoga predlaže postupak koji izbjegava priziv na suca i zakon te predviđa da se žrtva nepravde izravno obrati na krivca, kako bi ga pozvala na razgovor, pomažući mu da shvati kako je to što čini loše, pozivajući se na njegovu savjest.

Konačno uvidjevši i priznavši vlastitu pogrješku, taj se krivac može otvoriti oproštenju, koje mu se nudi. Ovo je način rješavanja sukoba unutar obitelji, u odnosu među supružnicima ili između roditelja i djece, gdje uvrijeđeni krivca ljubi i želi sačuvati odnos kojim je s tom osobom povezan. Ne prekidajte taj odnos – pozvao je Papa.

Sigurno, to je težak put, jer traži da onaj oštećena strana, bude spremna oprostiti i da traži spasenje i dobro svog uvrjeditelja. Ipak, samo tako pravednost može trijumfirati, jer ako krivac priznaje zlo koje čini i od njega odustane, zla nestaje te onaj koji je bio nepravedan, postaje pravedan, jer mu se oprašta i pomaže da ponovno nađe put dobra. I tu u igru ulaze oproštenje i milosrđe.

Tako Bog čini u odnosu na nas grješnike. Neprekidno nam nudi svoje oproštenje i pomaže nam da ga prihvatimo i postanemo svjesni zla koje činimo, kako bi nas od njega oslobodio. Bog ne želi ničiju osudu nego spasenje sviju, pa i Jude i Pilata. Riječi prorokâ su gorljivi i ljubavlju bremenit apel koji traži naše obraćenje, jer kako kaže Gospodin kaže po proroku Ezekielu: Zar je meni do smrti bezbožnikove […] a ne da se odvrati od svojih zlih putova i da živi (18,23; usp. 33,11)? – To je ono što je Bogu milo – dodao je.

To je Božje srce; srce Oca koji ljubi i hoće da njegova djeca žive u dobru i pravednosti; u punini života i da budu sretni jer Bog – kazao je Papa, dodavši riječi psalma – Ne postupa s nama po grijesima našim, niti nam plaća po našim krivnjama (Ps 103,9-10). Upravo takvo srce želimo susresti kad idemo na ispovijed. Svi priželjkujemo susresti oca koji će nam pomoći da promijenimo svoj život; koji će nam dati snagu da idemo naprijed; oca koji nam u Božje ime oprašta.

Zbog toga je na ispovjednicima velika odgovornost – kazao je papa Franjo, obraćajući se ispovjednicima – jer taj sin ili kći dolazeći k tebi, žele naći oca, a ti svećeniče koji si u ispovjedaonici, nalaziš se na mjestu Oca, koji svoju pravednost primjenjuje prema svojemu milosrđu – kazao je na koncu kateheza papa Franjo.

Papa se nakon pozdrava različitih skupina hodočasnika iz Italije i svijeta, sjetio i bolesnika, mladih bračnih parova i omladine, sjetivši se sv. Blaža, mučenika u Armeniji te je kazao da nas njegov primjer poziva na zauzetost oko naviještanja evanđelja i u teškim uvjetima. Pozvao je mlade da budu hrabri navjestitelji svoje vjere; bolesnike je pozvao da svoj svakodnevni križ prikazuju za obraćenje onih koji su daleko od Kristova svjetla te mlade novovjenčane parove da budu navjestitelji njegove (Kristove) ljubavi, počevši od vlastite obitelji.

Izvor:>>>>